7Mutta he, kuten Aadam, rikkoivat liiton; siellä he rikkoivat minua vastaan. – HOSEA 6:7

LAKIKESKUSTELUTUTKIMUS OSA [1]LAKI ja LAKI, Evankelisen sopimattomuuden kohtaaminen, osa 1 [TUTKIMUS, CristoVerdad] [2] [3]LAKI ja LAKI, Evankelisen kyvyttömyyden kohtaaminen, osa 3 [TUTKIMUS, CristoVerdad]

[20:07, 17.9.2019] José Luis Javier
Haluaako Jumala tuhota ihmisen vai ihmisen katuvan?

[20:09, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Se riippuu, miksi et kerro minulle, kun Jumala lähetti profeetan saarnaamaan muille kansoille kuin Joonalle?

[PAINOS] Jose Luis Javier
Aluksi se tosiasia, että Jumala lähetti Joonan Niiniveen katumaan, tarkoittaa, että Jumala on kiinnostunut jokaisen ihmisen pelastuksesta tämän maan päällä. Joten se on erittäin huono esimerkki, että päätit oikeuttaa perversiteettisi. Jos ei, niin pelastus on Israelin asukkaille. Sitäkö sinä uskot?

[20:09, 17.9.2019] José Luis Javier
Eteenpäin.

Entä Bileam?
Tai Elisa... Ystävä, olet hyvin keskinkertainen.

[20:09, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Mitä hän sanoi ?

[20:09, 17.9.2019] Rafael
Os 6:7:Mutta kansani, "Aadamin tavoin hän on rikkonut liittoni ja ollut uskoton minulle."

[PAINOS] Jose Luis Javier
Aivan, Rafael. Tässä Jumala vertaa liittoa, jonka hän teki Israelin kanssa, ja liittoa, jonka hän teki Aadamin kanssa, ja kertoo meille, että se on sama liitto. Ystävä Alex, vaikka kuinka etsit kissan viidettä jalkaa, Kissa on vasta 4. Ja jos sattumalta löydät kissan, jolla on 5 jalkaa, se johtuu siitä, että yksi puuttuu – se on epämuodostuma!

[20:10, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Mikä oli liitto, jonka Jumala teki Aadamin kanssa?

[20:10, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Vastaa

[PAINOS] Jose Luis Javier
Älä masennu, en tiedä miksi sinulla on niin kiire saada itsesi näyttämään huonolta.

[20:10, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Vastaa

[20:10, 17.9.2019] José Luis Javier
Hänen pyhä lakinsa -

5Ja maa sairastui asukkaidensa alla; koska he ovat rikkoneet lakeja, väärentäneet lakia,  He rikkoivat ikuisen liiton.  – Jesaja 24:5

Jätän sinun tehtäväsi selvittää, mitä ikuisuus tarkoittaa.

[20:11, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Ei tuo liitto ollut Israelin exoduksen kanssa:31:16-17

[20:11, 17.9.2019] José Luis Javier
Jesaja 24:5

Vielä kerran, Onko Adam syntiä tehnyt?

[20:11, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Kenestä sinä puhut?

[20:11, 17.9.2019] Rafael
"Sama laki koskee maassa syntyneitä ja teidän keskuudessanne asuvia ulkomaalaisia."

Mennyttä aikaa

[20:12, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Tietenkin käännynnäiset

[20:12, 17.9.2019] José Luis Javier

14 Enkä vain sinun kanssasi teen tätä sopimusta  ja tämä vala,
15vaan niiden kanssa, jotka tänään seisovat täällä meidän kanssamme Herran, meidän Jumalamme, edessä,  ja niiden kanssa, jotka eivät ole täällä tänään.  – 5. Mooseksen kirja 29:14–15

[20:12, 17.9.2019] José Luis Javier
Onko olemassa käskyä, joka sanoo "älä tapa"?

ADAMUS JA LAKI
7Mutta he, kuten Aadam, rikkoivat liiton; siellä he rikkoivat minua vastaan. – HOSEA 6:7

[20:12, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Joten koko laki on ihmistä varten tähän päivään asti?

[PAINOS] Jose Luis Javier
Ystäväni, olet julma, Caramba!

[20:12, 17.9.2019] José Luis Javier

 14Enkä vain sinun kanssasi teen tätä sopimusta  ja tämä vala,
15vaan niiden kanssa, jotka tänään seisovat täällä meidän kanssamme Herran, meidän Jumalamme, edessä,  ja niiden kanssa, jotka eivät ole täällä tänään.  – 5. Mooseksen kirja 29:14–15

[20:13, 17.9.2019] José Luis Javier
Todellakin. Apokalypsi. 22:14 L sanoo, että laki on voimassa tähän päivään asti. Lue ne!

Vai pelastuvatko vain juutalaiset?

[20:13, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Jos israelilaiset, jotka eivät olleet vielä syntyneet. OK niin Oletko ympärileikattu?

[20:13, 17.9.2019] José Luis Javier
Ei, teksti (DEUT. 29:14-15) puhuu nykymuodossa.

[20:14, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Jos noudatat lakia, sinun on ympärileikattava

[20:14, 17.9.2019] José Luis Javier: Mikä on ympärileikkaus?

Ja vastata sinulle,Kyllä, olen ympäröity!

[20:14, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Lomat on pidettävä

[PAINOS] Jose Luis Javier
Lauantaina on ensimmäinen Herran juhla (LEV. 23)ja se säilytetään iankaikkisesti, sanoo Herra,

22Sillä niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun edessänisanoo Jehova, niin se jää jälkeläisiäsi ja nimeäsi.
23Ja kuukaudesta kuukauteen,  ja sapatista sapattipäivään, KAIKKI LIHA tulee rukoilemaan minun edessäni,  sanoi Jehova. – Jesaja 66:22–23

[20:14, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Eläimiä joutuu uhraamaan

[PAINOS] Jose Luis Javier
No, kun Kristus tulee, monet uhrataan niiden eläinten puolesta, joita he ovat. Etkö tiedä eroa lain ja seremoniallisen lain välillä? Haluaisin auttaa sinua siinä, mutta se on helmi, jota en aio tuhlata sinuun.

[20:14, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Jos olet lain alainen

[PAINOS] Jose Luis Javier
Tietenkin olen Jumalan lain alainen. Se, mitä minä en ole, on sidottu synnin lain alle, jonka orja sinä olet, ja jonka mukaan sinäkin joudut kadotukseen. (1. TIM. 1:8-11).

[20:15, 17.9.2019] José Luis Javier
Oliko ympärileikkaus vain Israelille?

[20:15, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Johannes Kastaja hyväksyi lain ja profeetat

[PAINOS] Jose Luis Javier
Ystäväni, olet ruma. Lue Ilmestyskirja 22.

[20:15, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Ja mitä tästä eteenpäin?

[20:16, 17.9.2019] José Luis Javier
Selitä minulle Ilmestyskirja 22:14...Raamatun viimeinen luku ja puhumme laista!

[20:16, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Kirjoita teksti, minulla ei ole Raamattua käsillä.

[20:17, 17.9.2019] José Luis Javier

14Autuaita ovat ne, jotka pitävät hänen käskynsä,  olla oikeutettu  elämän puulle,  ja päästä ovista sisään  kaupungissa. – ILMOITUS 22:14

[20:17, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Roomalaisille 10:4 Kristus on lain loppu, äläkä sano minulle, että seremoniaalinen laki puhuu laista kymmeneen käskyyn asti
Mitä käskyjä kymmenen ei kerro kymmenessä käskyssä. Lopetetaan tämä

Kristus teki lopun laille

[PAINOS] Jose Luis Javier
Todellakin? Katsotaan-

15Jos rakastat minua, pidä minun käskyni. – JEESUS KRISTUS (Joh. 14:15)

1LAPSENI, kirjoitan tämän teille, ettet tekisi syntiä; Ja jos joku on syntiä tehnyt, niin meillä on puolustaja Isän tykönä,  Jeesukselle Kristukselle vanhurskaalle ;
2Ja hän on meidän syntiemme sovitus, eikä ainoastaan meidän, mutta myös niille ympäri maailmaa.
3 Ja siitä me tiedämme tunteneemme hänet, jos pidämme hänen käskynsä.  4Hän, joka sanoo: Olen tuntenut hänet,  eikä pidä hänen käskyjään, sellainen on valehtelija, eikä hänessä ole totuutta.  5Mutta joka pitää sanansa, siinä on Jumalan rakkaus totisesti täydellinen: siitä me tiedämme, että olemme hänessä.
– 1. Joh. 2:1–6

[PAINOS] Jose Luis Javier
8
Olen Alfa ja Omega, periaate  ja loppu, sanoo Herra, joka on ja joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias.

[20:19, 17.9.2019] Rafael
Tekstit ovat selvät Ilmestyskirjassa. Käskyt ovat Israel ja usko Jeesukseen, minkä he hyväksyivät näkemättä...

[20:20, 17.9.2019] José Luis Javier
APC. 22:14 Selittää sen, ystävä Alex.

[20:20, 17.9.2019] Rafael

12Tässä vaaditaan pyhien kärsivällisyyttä, niiltä, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. – ILMOITUS 14:12

Kaksi kaupunkia yhdessä.

[20:21, 17.9.2019] José Luis Javier
Mitkä ovat Jeesuksen käskyt?

[20:21, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Rom. 10:4: "Kristus on lain loppu, jotta jokainen, joka uskoo, saisi vanhurskauden." (Sapatin pitäminen oli osa tuota lakia. Jumala käytti Kristusta lopettamaan tuon lain. Vanhurskas asema Jumalan edessä riippuu uskosta Kristukseen, ei viikoittaisen lepopäivän pitämisestä.

Voiko sinulla olla vanhurskas asema Jumalan edessä, riippuvainen uskosta Kristukseen, kun et tottele Häntä?

15Jos rakastat minua, pidä minun käskyni. – JEESUS KRISTUS (Joh. 14:15)

22Sillä niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun edessänisanoo Jehova, niin se jää jälkeläisiäsi ja nimeäsi.
23Ja kuukaudesta kuukauteen,  ja sapatista sapattipäivään, KAIKKI LIHA tulee rukoilemaan minun edessäni,  sanoi Jehova. – Jesaja 66:22–23

[20:23, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
JEESUS EI saarnannut SAPATIA EIKÄ KYMMENTÄ KÄSKYÄ

[20:24, 17.9.2019] José Luis Javier: Ystäväni, olen pahoillani kuullessani sen. Mutta katsotaan, ja kiitos Jumalalle, koska olemme täällä auttamassa sinua.

5Ja hän sanoi heille: Ihmisen Poika on jopa sapatin herra. – Luukas 6:5

12Sillä kuinka paljon arvokkaampi on ihminen kuin lammas? Siksi,  On luvallista tehdä hyvää sapattina.  -MATTEUS 22:12

16Hän tuli Nasaretiin, jossa hän oli varttunut;  ja sapattipäivänä hän meni synagogaan,  tapansa mukaan ja nousi lukemaan. – Luukas 4:16

9Niin Jeesus Hän sanoi heille: Minä kysyn teiltä yhtä asiaa:  Onko sapattina lupa tehdä hyvää vai pahaa?  pelastaa henki vai ottaa se? – Luukas 6:9

10opettanut Jeesus päivänä synagogassa levätä; – Luukas 13:10

16Ja tästä syystä juutalaiset vainosivat Jeesusja he yrittivät tappaa hänet,  koska hän teki tämän sapattina.  – JOONES 5:16

14Ja se oli päivä levätä kun Jeesus oli tehnyt mutaa, ja oli avannut silmänsä. – JOONES 9:14

10Olin Hengessä  Herran päivänä,  ja kuulin takaani kovan äänen kuin trumpetin,
11Mitä hän sanoi:  Olen Alfa ja Omega,  ensimmäinen ja viimeinen. Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä se seitsemälle Aasian seurakunnalle: Efesokseen, Smyrnaan, Pergamoniin, Tyatiraan, Sardekseen, Filadelfiaan ja Laodikeaan. -ILMISTYS 1:10-11

[20:24, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
(Katso myös Gal. 4:9-11 ja Efesolaiskirje 2:13-16.)

[20:25, 17.9.2019] José Luis Javier

16Sitten yksi tuli ja sanoi hänelle: Hyvä opettaja,  Mitä hyvää teen saadakseni iankaikkisen elämän? 
17Hän sanoi hänelle: Miksi kutsut minua hyväksi? Ei ole muuta hyvää kuin yksi: Jumala. Mutta jos haluat päästä elämään, pidä käskyt. 
18Kerroin hänelle: Kumpi se on? Ja Jeesus sanoi:  Älä tapa. Älä tee aviorikosta. Älä varasta. Älä anna väärää todistusta. 19 Kunnioita isääsi ja äitiäsi; ja: Sinä rakastat lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.  -MATTEUS 19:16-19

[20:25, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Kol. 2:13-16
”[Jumala] antoi meille ystävällisesti anteeksi kaikki rikkomuksemme ja pyyhki pois meitä vastaan kirjoitetun käsinkirjoitetun asiakirjan, joka koostui säädöksistä ja oli meitä vastaan […] Sentähden älköön kukaan tuomitko teitä syömisestä ja juomisesta tai juhlasta tai juhlasta. uudenkuun tai sapatin viettoon." (Jos joku oli Mooseksen lain alainen ja hänet todettiin syylliseksi sapatin häpäisemiseen, koko seurakunnan täytyi kivittää hänet kuoliaaksi 2. Mooseksen 31:14:n ja 4. Moos. 15:32-35:n mukaan. Monet, jotka kannattavat sapatin viettoa, voivat olla iloisia siitä, että emme ole tuon lain alaisia. Kuten tässä lainattu teksti osoittaa, hyväksytyn aseman nauttiminen Jumalan edessä ei enää vaadi Israelille annetun sapatin vaatimuksen noudattamista.

[PAINOS] Jose Luis Javier
Erittäin runollinen, mutta liian henkilökohtainen mielipide, eikä mikään Raamattu tue uskomiasi harhaoppeja. Anna minulle se raamatullinen teksti, jossa sanotaan, ettei Mooses luonut lakia.

[20:25, 17.9.2019] José Luis Javier
Selitä minulle kaikki nämä tekstit, jotka annoin sinulle Jeesuksen saarnaamisesta sapatista ja laista yleensä.

[20:25, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Tietenkin tuo mies kertoi hänelle olevansa juutalainen.

[PAINOS] Jose Luis Javier
Älä kerro minulle sitä tarinaa, sinä sanoit, että Jeesus ei saarnannut niistä asioista.

[20:26, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Ami ei kertonut minulle.

[PAINOS] Jose Luis Javier
Hän ei tietenkään kertonut sinulle, No sinä rakastat ja palvelet paholaista (JOONE 14:15)

3 Ja siitä me tiedämme tunteneemme hänet, jos pidämme hänen käskynsä. 

Analysoidaanpa Kolossalaiskirjeet 2:13-16 Efesolaiskirjeet 2:13-16, jotka ovat itse asiassa sama teksti eri kirjaimin (samalta kirjoittajalta), jonka laitoit yllä. Ja muuten, käytit versiota Uusi maailma, Jehovan todistajilta! Mmmmm…

13Lisäksi, vaikka he olivat kuolleita rikkomuksiinsa ja ympärileikkaamattomassa lihassaan, [Jumala] elävöitti heidät yhdessä Hänen kanssaan. Hän antoi meille ystävällisesti anteeksi kaikki rikoksemme
14  ja poisti meitä vastaan kirjoitetun käsinkirjoitetun asiakirjan,  joka koostui asetuksista ja se oli meitä vastaan;  ja Hän on poistanut sen tieltä naulitsemalla sen kidutuspaaluun.  15Hän riisui kokonaan hallitukset ja viranomaiset ja esitti ne* julkisuuteen hävinneinä ja johti heidät näin voitonkulkueeseen.
16
Siksi,  älköön kukaan tuomitko heitä  syödessä ja juomisessa tai juhlaan tai uudenkuun viettoon liittyen,  tai lauantaina ; -KOLOSSIAALISET 2:13-16 (NWT)

Imagen. JW.orgEnsinnäkin, tiesitkö tämän syyn siihen, miksi tuo Raamatun versio Uusi maailma (TNM) tässä hän puhuu "puusta" eikä rististä, koska Jehovan todistajilla on harhaoppinen usko että Kristus kuoli ripustettuna tangossa, eikä ristillä... Tiesitkö sen, osaamaton?

Jehovan todistajat vihaavat ristiä, ja he vihaavat taivasta. Tiedätkö mitä Raamattu sanoo siitä?

18Koska monet kävelevät, josta olen kertonut sinulle monta kertaa, ja vielä nyt sanon sen itkien,  jotka ovat Kristuksen ristin vihollisia:  1 9 joiden loppu on tuho,  jonka jumala on vatsa, ja hänen kunniansa on hämmentyneessä; jotka tuntevat maan.
20 Mutta meidän asumme on taivaassa;  josta me myös odotamme Vapahtajaa, Herraa Jeesusta Kristusta; – FILIPPIEN 3:18

Tietenkin paholainen kasvattaa heidät, ja he kokoontuvat yhteen!

Mutta Kolossalaiskirje 2:14 ja Efesolaiskirje 2:15 sanovat, että Kristus naulasi asiakirjan, joka koostui säädöksistä. Tiedätkö mitä ne säädökset ovat? EI, mitä sinä aiot tietää mistään. Luetaan sama teksti vähemmän kirkastavassa versiossa, koska ei ole yhtäkään Raamattua paremmin manipuloitua kuin Robán todistajat.

Joten muistiinpano riiteistä - ja jotta se olisi? Mitä rituaaleja? Kuinka monta rituaalia kymmenen käskyn laissa on? Onko isäsi ja äitisi kunnioittaminen rituaali? Entä jos ei tappaisi tai tekisi aviorikosta tai ei varastaisi... ovatko nekin rituaalit?

Mitä Paavali tarkoittaa rituaaleilla? No, sen lisäksi, että Paavali puhuu selvästi rituaalilaista, joka suoritettiin Pyhässä (Tulevien asioiden varjo – Kristus kuolee ristillä), Danielin kirjassa on profetia – johon Paavali viittaa viitaten suoraan, mikä osoitti, mitä tapahtuisi, kun Jeesus kuolee –

26Ja kuudenkymmenen jälkeenvoi tehdäs viikkoa  Messiaan henki otetaan,  ja ei yksinään, ja tulevan ruhtinaan kansa tuhoaa kaupungin ja pyhäkön; vedenpaisumus on sen loppu, ja sodan loppuun asti se tuhotaan autioksi.
27Ja toisella viikolla hän vahvistaa liiton monille,  ja keskellä viikkoa hän lopettaa sen uhraus ja tarjonta:  silloin kauhistusten paljouden kanssa tulee hävitys, ja tämä täydelliseen loppuun asti; ja jo päättäväinen vuodatetaan tuhoutuneiden ihmisten päälle. -DANIEL 9:26-27

Daniel – Paavalin tavoin kertoo meille selvästi, mikä ristille naulattiin, rituaalilain (seremoniaaliset – uhrit/rituaalit) (NUM 18:6-7, LEV. 1). Tarkoitan, ystäväni, puhuit pilkallisesti karitsojen uhraamisesta, tässä se kertoo sinulle, että se oli se, mikä kuoli ristillä, ""Uhri ja uhri". Rehellisesti sanottuna en tajunnut velan aikana, että olit sisällyttänyt tuon tekstin, se olisi saanut sinut näyttämään erittäin huonolta kaikkien edessä – koska olit kyvytön, koska minulla on jo perusteellinen tutkimus siitä.[2]Jeesus "vs. Paavali ja laki: Mitä ristillä tapahtui
[TUTKIMUS, CristoVerdad]

Mutta Kolossalaiskirjeen 2 tekstissä puhutaan myös "kukaan ei tuomitse sinua ruoassa tai juomassa tai osana lomaa, tai uudenkuun aikaan tai lauantaisin." No, jos tietäisit seremonialaista, tietäisit, että sen lisäksi oli vapaapäiviä ("pyhäpäiviä") – joita kutsutaan sapatteiksi, jotka saattoivat osua mihin tahansa viikonpäivään. Lauantai ei tarkoita seitsemättä päivää, vaan lepoa (lomapäivät/lomapäivät/). Joten tässä Paavali ei puhu sapatista, vaan pikemminkin seremoniallisista sapateista.

Tässä on luettelo seremoniallisista lauantaipäivistä (Fiestas Solemenes), jotka eivät välttämättä osuneet lauantaihin (El Shabbath) –

Punaisissa suluissa olevat numerot osoittavat kolmea seremoniallista sapattia, jotka eivät välttämättä osuneet seitsemännen päivän sapattiin – sapattiin. Jälleen kerran, kyvyttömyys on vakava synti (HOOSEA 4:6)ja vielä enemmän, kun siihen liittyy tietämättömyyttä ja perverssiä. Pysy kaukana heistä!

[20:26, 17.9.2019] José Luis Javier
Kuka puhuu Ilmestyskirjassa?

[20:26, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Ami kertoo minulle, että hän haluaa armoa, ei uhria, mitä sinä sillä ymmärrät?

[PAINOS] Jose Luis Javier
Tietysti ymmärrän sen, ymmärrätkö sen?

23Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut! koska annat kymmenykset mintusta, tillistä ja kuminasta,  ja jätät lain tärkeimmän osan: oikeudenmukaisuuden, armon ja uskon.  Tämä oli tarpeen tehdä lopettamatta sitä -MATTEUS 23:23

[20:27, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Mikset kivitä niitä, jotka eivät pidä sapattia?

[PAINOS] Jose Luis Javier
Erittäin yksinkertainen-

2Lapseni, minä kirjoitan tämän teille, ettet tekisi syntiä;  ja jos joku on syntiä tehnyt, meillä on puolustaja  Isälle, Jeesukselle Kristukselle, joka on vanhurskas. – 1. Joh. 2:1

[20:27, 17.9.2019] José Luis Javier
6ja minä osoitan armoa tuhansille, niille, jotka rakastavat minua ja pitävät minun käskyni. – 2. Mooseksen kirja 20:6

[20:27, 17.9.2019] Ariel Paz:
Olisi hienoa, jos keskustelu olisi äänentoistossa. Tai videopuhelu

[20:27, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Vastatkaa

[20:28, 17.9.2019] José Luis Javier
Armoa ei ole olemassa ilman lakia.

10mitä teen armo tuhansille, niille, jotka rakastavat minua ja pitävät minun käskyt. – 5. Mooseksen kirja 5:10

159Katso, oi Jehova, että minä rakastan sinua käskyt; Nopeuta minua sinun mukaan armo. – Psalmit 119:59

4Ja minä rukoilin Herraa, Jumalaani, tunnustin ja sanoin: Nyt, Herra, suuri Jumala, pelon arvoinen,  että pidät liiton ja armon niiden kanssa, jotka rakastavat sinua ja pitävät sinun käskysi;  – DANIEL 9:4

[20:28, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Olet hiljaa, et koskaan väittele

[20:29, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Näetkö, et noudata lakia, vaikka kuinka haluat, et voi.

[PAINOS]  Jose Luis Javier
Raamattu sanoo, että sinun kaltaiset ihmiset eivät voi noudattaa lakia.

LIHASSA
5Sillä ne, jotka ovat lihaa, ajattelevat lihallisia asioita; vaan ne, jotka ovat Hengestä, Hengen asioissa.
6Sillä lihasta huolehtiminen on kuolemaa, mutta Hengestä huolehtiminen on elämää ja rauhaa.
7Koska lihan neuvot ovat vihollisuus Jumalaa vastaan; koska he eivät ole Jumalan lain alaisia,  eivät myöskään voi. -ROOMAILLE 8:5-7 

[20:29, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Laki oli varjo

[20:29, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Sen ydin on Kristus amen

[PAINOS] Jose Luis Javier
Todellakin, sanot vihdoin jotain merkityksellistä. Seremoniaalinen laki oli varjo -

8Ja kaikki maan asukkaat kumarsivat häntä, joiden nimiä ei ollut kirjoitettu kirjaan  sen Karitsan elämä, joka teurastettiin maailman alusta asti . -APOKALYPSI

siitä mitä oli tulossa -

29Seuraavana päivänä Johannes näki Jeesuksen tulevan luokseen, ja sanoi:  Katso Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin.  – JOONES 1:29

Jälleen ystävä -\

23Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut! koska annat kymmenykset mintusta, tillistä ja kuminasta,  ja jätät lain tärkeimmän osan: oikeudenmukaisuuden, armon ja uskon.  Tämä oli tarpeen tehdä lopettamatta sitä – JEESUS NASARETIN (Matteus 23:23)

Ilman lakia ei ole armoa, ja fariseukset eivät pitäneet lakia. Uskallatko kiistää sen?

[20:30, 17.9.2019] José Luis Javier
Vastaus, mistä armo tulee? Oikeus? Usko?

[20:30, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Usko on parempi kuin laki. Laki oli varjo, jonka ymmärrät
Valmistettuaan maapallon ihmisasumista varten Jehova Jumala lepää maata koskevista aineellisista luomistöistään. Tämä kerrotaan 1. Moos. 2:1-3:ssa. Mutta Raamatun kertomus ei kerro mitään siitä, että Jumala olisi käskenyt Aadamin pitämään jokaisen viikon seitsemännen päivän lepopäivänä.

[PAINOS]  Jose Luis Javier

9Siksi,  Jumalan kansalle jää lepo.  10Sillä joka on mennyt lepoonsa,  Hän on myös levännyt teoistaan, niin kuin Jumala on levännyt omista teoistaan. 

[20:31, 17.9.2019] José Luis Javier
Roomalaisille 3:31

Ja uskosta puheen ollen

31Teemmekö sitten lain mitättömäksi uskon kautta? Ei missään tapauksessa,  mutta vahvistamme lain. 

Usko ja laki ovat sama asia!

Siinä se on.

[20:31, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Selvä miksi laki oli varjo holhooja

[20:31, 17.9.2019] José Luis Javier
Se on. jumalattomat asettavat Jumalan asiat kilpailemaan.

Kaikki Jumalan on pyhää. Ja jos se tulee Jumalalta, se on hyvä... (ROM. 7:12)

[20:32, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Toki, mutta kaikella on tarkoituksensa. Ja mikä oli lain tarkoitus

?

[20:32, 17.9.2019] José Luis Javier
7
Mitä me sitten sanomme? Onko laki synti? Ei missään tapauksessa.  Mutta minä en tuntenut syntiä muutoin kuin lain kautta;  sillä en minäkään tietäisi ahneutta, ellei laki sano: älä himoitse. -ROOMAILLE 7:7

Siinä se on, lain loppu... toisin sanoen - rakas nukkuva kaunotar,lain tarkoitus!

12Laki on siis todella pyhä ja käsky pyhä, oikeudenmukainen ja hyvä. -ROOMAILLE 7:12

[20:33, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Ohjaa meidät siihen Kristukseen

[20:33, 17.9.2019] José Luis Javier
Sanot, että usko on parempi kuin laki. Ja sekä usko että laki ovat yksi ja sama, ja ne tulevat Jumalalta.

[20:33, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Mutta kuinka me sitten ymmärrämme Roomalaiskirjeen 10:4:n?

[20:33, 17.9.2019] José Luis Javier
Sen, mitä juuri teit, tekee vain jumalaton; laittaa Jumalan sanan kilpailemaan. Meidän tulee etsiä sopusointua Jumalan sanassa. Yksi teksti ei voi tuhota toista, koska jokainen sana on inspiroitunut ja "Jumala ei ole hämmennyksen Jumala". (1 KOR. 14:33)

[20:34, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Et ole kukaan tuomitsemassa

[PAINOS] Jose Luis Javier
Kuten aina, olet väärässä -

24Älä tuomitse ulkonäön perusteella,  vaan tuomitse oikealla tuomiolla.  – JOONES 7:24

2 Vai ettekö tiedä, että pyhien tulee tuomita maailma?  JA jos sinun tulee tuomita maailmaOletko kelvoton tuomitsemaan hyvin pieniä asioita?
3Vai ettekö tiedä, että meidän täytyy tuomita enkelit?  Kuinka paljon muuta tämän elämän asioita?  -1 KOR. 6:2-3

Ja keitä pyhät taas ovat?

PYHÄT
12Tässä on pyhien kärsivällisyys, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen usko. – ILMOITUKSET 14:12

[20:34, 17.9.2019] José Luis Javier
Annan sinulle roomalaisia. Onko Paavali ristiriidassa itsensä kanssa vai oletko sinä hänen kanssaan?

[20:34, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Laki päättyi kymmeneen käskyyn asti

[PAINOS]  Jose Luis Javier

 Tiedätkö, että juuri sanomasi on hölynpölyä? 

Sanot, että lailla oli loppu, kunnes laki annettiin. Ymmärrätkö sanomasi tyhmyyden, joka johtuu typeryydestäsi takertua katolisiin dogmeihin, jotka pastori Bergogliosi antoi sinulle?

[20:34, 17.9.2019] José Luis Javier
Loppu = tarkoitus

[20:34, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Meidän on vain ohjattava tällaisen lain periaatteita

[PAINOS]  Jose Luis Javier
Nyt sanoit täydellisen eläinjutun. Hyväksyt sen, että meidän on noudatettava lain periaatteita. Eikö se ole lain noudattamista? Kerro minulle, noudatatko sapatin periaatteita? Annan sinulle sapatin alkua –

13  [1] Jos pidätät jalkasi sapatista, tekemästä tahtosi pyhänä päivänäni,  [2] ja sinä kutsut sitä iloksi, pyhäksi, Herran kunniaksi;  [3] ja sinä kunnioitat häntä,  [4] et kulje omia polkujasi,  [5] enkä etsi tahtoasi,  [6] ei edes puhu omia sanojasi,
14niin [su_highlight taustaground=”#fff621″ color=”#313131″][7][/su_highlight] tulet iloitsemaan Herrassa; ja minä panen sinut kiipeämään maan korkeuksiin ja annan sinulle isäsi Jaakobin perinnön syötäväksi. sillä Herran suu on sen puhunut. – Jesaja 58:13–14

Siinä on 7 neljänteen käskyyn liittyvää periaatetta, jotta sinulla on ne käsillä – ja käytä niitä käytännössä joka lauantai.

[20:35, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
OK
Sitten laki lopulta voitti????????????????
Sanoit sen itse

[PAINOS] Jose Luis Javier
Jälleen kerran, olet törkeä, ystäväni.

10Rakkaus ei vahingoita muita; niin lain täyttymys on rakkaus. -ROOMAILLE 13:10

[20:36, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Kristuksen laki on rakkaus OK

[PAINOS] Jose Luis Javier
ja TAAS, olet törkeä, ystäväni.

10Rakkaus ei vahingoita muita; niin  lain täyttymys on rakkaus.  -ROOMAILLE 13:10

10 Jos säästät minun käskyni, sinä olet rakkaudessani;  niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja olen hänen rakkaudessaan. – 1. Joh. 15:10

[20:36, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Siis Mooseksen laki?

Loikoiko Mooses lain vai annettiinko Moosekselle laki?

12Sitten Jehova sanoi Mooses: Tule luokseni vuorelle ja odota siellä,  ja minä annan sinulle kivitauluja ja lain,  ja käskyt, jotka olen kirjoittanut opettaakseni sinulle. – 2. Mooseksen kirja 24:12

12 Ja Herra puhui kanssasi  tulen keskeltä: kuulit äänen hänen sanansamutta paitsi kun kuulit äänen, et nähnyt hahmoa:
13Ja hän ilmoitti sinulle liittonsa, [su_highlight background=”#fff621″ color=”#313131″]joka käski sinut työhön,[/su_highlight] kymmenen sanaa; ja kirjoitti ne kahteen kivitauluun.
14 Jehova käski myös minua  sitten opeta sinulle lait ja oikeudet, jotta voit toteuttaa ne maassa, johon menet omaksesi sen. – 5. Mooseksen kirja 4:12–14

[20:37, 17.9.2019] José Luis Javier
14Autuaita ovat ne, jotka PIDÄTTÄVÄT HÄNEN KÄskyt, * että heillä on oikeus elämän puuhun ja porteista sisälle kaupunkiin.
15Mutta koirat  he tulevat ulos,  ja noidat, haureudentekijät, murhaajat, epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka rakastavat ja valehtelevat.
16 Minä Jeesus Olen lähettänyt enkelini todistamaan sinulle näistä asioista seurakunnissa. Minä olen Daavidin juuri ja jälkeläinen, kirkas ja aamutähti. – ILMOITUS 22:14–16

Selitä minulle Apocalypse. 22:15

Olet katolinen, ystäväni [3]Trenton pyhän kirkolliskokouksen katekismus – katolinen kirkko sallii sapatin muutoksen
[DOKUMENTTI, CristoVerdad]

[20:38, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Jatkat samasta asiasta, kysyn sinulta jotain, tuoko laki meidät lähemmäksi Kristusta vai etäisyyttä? Vastaa

Mitä sen kanssa.

Deu. 5:15: ”Sinun täytyy muistaa [Israel], että sinusta tuli orja Egyptin maassa ja Jehova, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois vahvalla kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Siksi Herra, sinun Jumalasi, käski sinua viettämään sapattia." (Tässä Jehova liittää sapatin lain antamisen Israelin vapautumiseen Egyptin orjuudesta, ei Eedenin tapahtumiin.)

[PAINOS] Jose Luis Javier
Tietenkin kyvytön, lauantai on vapauden päivä (ISA. 58:13-14). Selitä minulle, mitä Jeesus, Paavali ja Johannes tekevät puhuessaan sapatista Uudessa testamentissa. vielä kauan Kristuksen kuoleman jälkeen.

[20:41, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Exo. 16:1, 23-29: ”Vihdoin koko Israelin lasten seurakunta saapui Sinin erämaahan […] toisen kuukauden viidentenätoista päivänä sen jälkeen, kun he olivat lähteneet Egyptin maasta. […] [Mooses] sanoi heille: 'Näin on Herra puhunut. Huomenna vietetään sapattia, joka on Jehovalle pyhitetty sapatti. […] Kuutena päivänä he keräävät sitä [mannaa], mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti. Se ei muodostu hänessä.' […] Jehova sanoi Moosekselle: […] 'Pane merkille, että Jehova on antanut sinulle sapatin.'” (Ennen tätä viikot oli jaettu seitsemän päivän ryhmiin, mutta tämä on ensimmäinen viittaus sapatin viettoon.)

[PAINOS] Jose Luis Javier
Tiesitkö, että sapattia pidettiin jo ennen sitä? (EXD. 16:4-5)|
Miksi viikossa on 7 päivää joka paikassa maailmassa?

[20:44, 17.9.2019] José Luis Javier
Sanon sinulle, että olet enemmän katolinen kuin Francisco.[3]Trenton pyhän kirkolliskokouksen katekismus – katolinen kirkko sallii sapatin muutoksen
[DOKUMENTTI, CristoVerdad]

[20:44, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Meidät on riistetty lailla. Voin näyttää sinulle Raamatun avulla

[20:45, 17.9.2019] José Luis Javier
Apoc. 22:14-15.. Selitä minulle Ilm. 22:15, ole kiltti.

[20:45, 17.9.2019] Alex (evankelinen): Room. 7:6, 7: ”Nyt meidät on vapautettu laista, koska olemme kuolleet sille, minkä johdosta meidät alistettiin […] Mitä sitten sanomme? Onko laki syntiä? Se ei tule koskaan olemaan totta! En todellakaan olisi oppinut tuntemaan syntiä, ellei se olisi ollut lakia; enkä esimerkiksi olisi tuntenut ahneutta, ellei Laki olisi sanonut: 'Älä himoitse.'” (Tässä heti sen jälkeen, kun kirjoitin, että juutalaiskristityt oli "vapautettu laista", mikä esimerkki laista Paavali lainaa kymmenennen käskyn, joka osoittaa, että tämä oli osa lakia, josta heidät oli vapautettu.)

[20:45, 17.9.2019] José Luis Javier
Kerron sinulle, että olet katolinen.

[20:46, 17.9.2019] Alex (evankelinen)

Hyvästi, jatka lain noudattamista, siitä ei ole sinulle hyötyä.

[20:46, 17.9.2019] José Luis Javier
[No, Raamattu sanoo, että laki ei kelpaa mihinkään muuhun kuin taivaaseen pääsemiseen (APC. 22:14-21)]

Ylösnousemuksen päivä: Uusi luominen
2174 Jeesus nousi kuolleista ”viikon ensimmäisenä päivänä” (Mt 28:1; Mk 16:2; Lk 24:1; Joh. 20:1). Koska se on "ensimmäinen päivä", Kristuksen ylösnousemuksen päivä muistaa ensimmäistä luomista. Koska on "kahdeksas päivä", joka seuraa lauantaita (vrt. Mc 16, 1; Mt 28, 1),  Se tarkoittaa uutta luomista, joka vihittiin käyttöön Kristuksen ylösnousemuksella.  Kristityille siitä tuli ensimmäinen kaikista päivistä, ensimmäinen kaikista juhlista, Herran päivä (Hè kyriakè hèmera, dies dominica),  sunnuntaina:" 
"Me kaikki kokoontumme yhteen  auringon päivä koska se on ensimmäinen päivä [juutalaisen sapatin jälkeen,[/su_highlight] mutta myös ensimmäinen päivä], jolloin Jumala loi aineen pimeydestä tuoden maailman; sinä päivänä, Jeesus Kristus… -Katolisen kirkon katekismi, art. 2174 [4]Ylösnousemuksen päivä: Uusi luominen
[LINKKI, Vatikaani]

[20:48, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
2 Kor. 3:7-11: "Jos laki, joka määrää kuoleman ja oli kaiverrettu kirjaimin kiviin, toteutettiin kunnialla, niin että Israelin lapset eivät voineet katsoa tarkasti Mooseksen kasvoihin hänen kasvojensa kirkkauden tähden, Kun kunnia, joka oli määrä hävittää, miksi ei hengen hallinto olisi paljon järkevämpää kuin kirkkaus? […] Sillä jos se, mikä oli otettava pois, tuodaan sisään kirkkaudella, paljon enemmän se, mikä on jäljellä, olisi kirkkaudella.” (Tässä viitataan koodiin "kaiverrettu kirjaimilla kiviin" ja sanotaan, että "Israelin lapset eivät voineet katsoa vakaasti Mooseksen kasvoihin", kun koodi annettiin heille. Mitä tämä kuvaa? ? Mooseksen kirjan 34:1, 28-30 osoittaa, että se on tilaisuus, jolloin kymmenen…

[PAINOS] Jose Luis Javier
Kuten tavallista. Sinulla on musta pilvi pään päällä. Tässä puhutaan siitä, että vanha liitto, joka oli kirjoitettu kivitauluille, aiottiin poistaa ja - sitten korvata - uudella liitolla. Varasit ajan itse tai olet jo unohtanut. Mutta älä huoli, olen täällä virkistämässä muistiasi...

8Heidän nuhtelemisesta hän sanoo: Katso, päivät tulevat, sanoo Herra,  Ja minä teen uuden liiton Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa. ;
9Ei niinkuin se liitto, jonka tein heidän isiensä kanssa sinä päivänä, jolloin tartuin heidän käteensä viedäkseni heidät pois Egyptin maasta. EI He pysyivät liitossani,  Ja minä halveksin heitä,  sanoo Herra.
10Jonka mukaan,  tämä on sopimus jonka minä käsken Israelin heimolle näiden päivien jälkeen, sanoo Herra:  Minä annan lakini heidän sieluihinsa, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä.  Ja minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani:
11Eikä kukaan opeta lähimmäistänsä eikä kukaan veljeään sanoen: "Tunne Herra. Koska kaikki tuntevat minut, Heistä nuorimmasta vanhimpaan. – HEPRALAISILLE 8:8–11 (Katso JERERMIAS. 31:31-35)

Mitä et vieläkään ymmärrä?

[20:48, 17.9.2019] José Luis Javier
25Koska ympärileikkaus mukana  totuus hyödyttää, jos noudatat lakia;  mutta jos kapinoit lakia vastaan, sinun ympärileikkauksesi tulee ympärileikkaamattomaksi.
26Jotta, Jos ympärileikkaamaton noudattaa lain vanhurskautta, eikö hänen ympärileikkaamattomuuttaan pidetä ympärileikkauksena?
27Ja mikä on luonnostaan ympärileikkaamatonta,  noudattaa täydellisesti lakia, hän tuomitsee sinut , että kirjaimella ja ympärileikkauksella kapinoit lakia vastaan.
28Koska se, joka ei selvästikään ole juutalainen, ei ole juutalainen; eikä ympärileikkaus ole se, mikä ilmenee lihassa:
29Mutta hän on juutalainen, joka on sisäisesti juutalainen; ja ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus hengessä, ei kirjaimessa; jonka ylistys ei ole ihmisiltä, vaan Jumalalta. -ROOMAILLE 2:25-29

[20:49, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
ovela israelilainen

[PAINOS] Jose Luis Javier
Mielenkiintoinen kommentti sinulta. Esitän sinulle avoimen kysymyksen,  ONKO ISRAEL JUMALAN KANSSA? 

[20:49, 17.9.2019] José Luis Javier
Päivän kiistämätön teksti -

LIHASSA OLEMINEN
3 Sillä mikä oli mahdotonta laille, KOSKA HÄN OLI HEIKKO LIHALLE, Jumala, joka lähetti Poikansa syntisen lihan kaltaisessa ja synnin tähden, tuomitsi synnin lihassa;
4  jotta lain vanhurskaus meissä toteutuisi,  ettemme vaella lihan mukaan, vaan Hengen mukaan.
5 SILLÄ, JOTKA OVAT LIHASTA ATKETKOVAT LIHALLISIA ASIJOITA; vaan ne, jotka ovat Hengestä, Hengen asioissa.
6 Koska LIHASTA HOITO Se on kuolema, mutta Hengestä huolehtiminen on elämää ja rauhaa.
7 Koska mallit lihaa HE OVAT VIHOLLISIA JUMALAA VASTAAN; Sillä HE EIVÄT ALUE JUMALAN LAKIA eivätkä he voi;
8 ja ne, jotka elävät lihan mukaan, EIVÄT VOI miellyttää Jumalaa. -ROOMAAILLE 8 Mutta te ette elä lihan mukaan, vaan Hengen mukaan, jos Jumalan Henki teissä asuu. Ja jos jollakin ei ole Kristuksen Henkeä, hän ei ole hänen. -ROOMAILLE 8:3-8

[20:49, 17.9.2019] José Luis Javier
Pablo, Pablo, Pablo…

Kysyit minulta, olenko lain alainen. No joo, paljon kunniaa. ¡Kumoa, ystävä, kiistä!

Raamattu sanoo, ettet miellytä Jumalaa. En sano sitä. Paul, sinun idolisi, sanoo sen.

[20:50, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Heprealaiskirjeen 8:10:ssä sanotaan: "Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin huoneen kanssa näiden päivien jälkeen", sanoo Jehova.. 'Minä panen lakini heidän mieleensä ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä. Ja minusta tulee heidän Jumalansa, ja heistä itsestään tulee minun kansani." Kuinka paljon tehokkaampia nämä lait ovat kuin ne, jotka on kaiverrettu kivitauluihin!

[PAINOS] Jose Luis Javier
WOW, ystäväni, paholainen söi aivosi. Annoit juuri itse palkinnon käteeni. ¡Todella ällistyttävä!

[[20:52, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Kerroit minulle enemmän Israelista kuin kristityistä. Ha ha ha

[20:52, 17.9.2019] José Luis Javier
Paavali sanoo, että olet lihassa, ja siksi et voi pitää Jumalan lakia.

[20:52, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Ilmeisesti miksi kristityt eivät pitäneet sapattia

[PAINOS] Jose Luis Javier
Toinen hölynpöly -

16Kävellessään Galileanmeren rannalla hän näki  Simon ja Andres  hänen veljensä, joka heitti verkon mereen; koska he olivat kalastajia.
17Ja Jeesus sanoi heille: Tulkaa minun perässäni, niin minä teen teistä ihmisten kalastajia.
18Ja sitten he jättivät verkkonsa ja seurasivat häntä.
19Siirryn sieltä hieman pidemmälle,  Hän näki Jaakobin, Sebedeuksen pojan, ja JOOHAN, hänen veljensä,  He olivat myös veneessä korjaamassa verkkoja.
20Ja sitten soitan heille; ja jättivät isänsä Sebedeuksen venheeseen palkkalaisten kanssa ja seurasivat häntä.
21Ja he menivät Kapernaumiin;  ja SAPATIPÄIVINÄ hän meni synagogaan ja opetti.  -MARKKAA 1:16?-?21

Olet hyvin tietämätön, mutta vielä tyhmä. Jos et tiedä jotain, ole hiljaa, jotta et tee itsestäsi hölmöä. Sanominen, että "kristityt" (opetuslapset) ja Jeesus eivät pitäneet sapattia, osoittaa selvästi, ettet lue Raamattua, saati tutkia sitä. Toistat vain sitä, mitä kojootit (jotka kutsutte pastoriksi) toistavat sinulle lahkoissa, jotka olet kokoonnut tähän päivään asti. Mutta kuten aina, olen täällä auttamassa sinua. [8]Johannes, Opetuslapset ja
Herran päivä
[TUTKIMUS, CristoVerdad]

Jätän sinulle täydellisen tutkimuksen, jotta voit ainakin antaa sen opettajillesi, koska ongelman juuret ovat opettajissasi. Ja koska luonteesi on miesten seuraaja (MAT. 15:8-9), Asiat putoavat oman painonsa alle.

Tällä tiellä olen tavannut hyvin tietämättömiä ihmisiä. Mutta minä kerron sinulle, että olet tietämättömin – ja kenties perverssin kaikista.

[20:53, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Olen ansaitsemattoman orjuuden alla, siksi en noudata lakia, laki on varjo

Rom. 6:15-17: "Tehdäänkö syntiä, koska emme ole lain, vaan ansaitsemattoman hyvyyden alaisia? Älä koskaan anna sen tapahtua! Etkö tiedä, että jos esität itsesi edelleen jollekulle orjina totellaksesi häntä, olet hänen orjia, koska tottelet häntä, olipa kyseessä sitten synti kuolemaa ajatellen tai kuuliaisuus oikeudenmukaisuutta ajatellen? Mutta kiitos Jumalalle, että olitte synnin orjia, mutta tulitte sydämestänne kuuliaisiksi sille opetuksen muodolle, johon teidät annettiin." (Katso myös Gal. 5:18-24.)

???

[20:53, 17.9.2019] José Luis Javier:
19Ja Jumalan temppeli avattiin taivaassa, ja hänen testamenttinsa arkki nähtiin hänen temppelissään.  Ja siellä oli salamoita ja ääniä ja ukkonen ja maanjäristyksiä ja suuria rakeita. -APC 11:19

[20:53, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Valmis fefutoitu

[PAINOS] Jose Luis Javier
Sen lisäksi, että olen tietämätön, myös naurettava. Kyllä – voitit, tai pikemminkin voitit palkinnon: Evangelicus Burrae.

[20:53 17.9.2019] José Luis Javier
ja EI OLE LAKIA? Mmmmmmm…

[20:53, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Kristitylle kyllä, Kristuksen laki, joka on rakkaus. Olet edelleen orja

[20:54, 17.9.2019] José Luis Javier
Ja mitä on rakkaus?

10Rakkaus ei vahingoita lähimmäistänsä: niin,*  Lain täyttymys on rakkaus.  -ROOMAILLE 13:10

[20:54, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Olen vapaa, koska missä Jumalan henki on, siellä on vapautta

[PAINOS] Jose Luis Javier
14Koska me tiedämme sen  laki on hengellinen;  mutta minä olen lihallinen, myyty synnille.

Onko tämä mitä tarkoitat?

[20:55, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Jatka orjana olemista ja pidä lakisi. Noudatan Kristuksen lakia

[PAINOS] Jose Luis Javier
Oletko varma, että seuraat Kristusta? No, katsotaan mitä Kristus sanoo siitä...

15Jos rakastat minua, pidä minun käskyni. – JEESUS NASARETIN (Joh. 14:15)

[20:55, 17.9.2019] José Luis Javier
Et lyö yhtäkään, veljeni. Tämä ei ole keskustelu sinun ja minun välillä, vaan totuuden ja virheen välillä.

[20:56, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Ei, te ette hyväksy sitä, että Kristus lopetti tuon lain Roomalaiskirjeen 10:4. olet orja

Todellakin, jos olen -

22Sillä se, joka on kutsuttu Herrassa orja, vapautunut on Herra; Samoin hän, joka kutsuttiin, kun hän oli vapaa,  orja on Kristuksesta. 

[20:56, 17.9.2019] Alex (evankelinen): Juutalaiset sapataarit

[20:56, 17.9.2019] José Luis Javier
16Siksi  Se tapahtuu uskon kautta, jotta se olisi armosta;  jotta lupaus olisi luja jokaiselle siemenelle, ei vain sille, joka on lain mukainen, vaan myös sille, joka uskoo Abrahamiin, joka on meidän kaikkien isä. -ROOMAILLE 4:16

Siis uskosta, eikö niin?

31Kumoammeko sitten lain uskon kautta? Ei missään tapauksessa;  Ennen kuin luomme lain.  -ROOMAlaiset 3:31

Ei, et lyö häntä.

Pablo on huonoin esimerkki, jota voit käyttää puolustaaksesi virheitäsi.

[20:58, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Et koskaan vastannut minulle. Erottaako laki meidät Kristuksesta? Silloin hänen lakinsa kantaa muiden taakan.

Ei Mooseksen lakia

[20:59, 17.9.2019] José Luis Javier
Se oli Jeesus… ja se on Jeesus.

5 Ja hän sanoi heille: Ihmisen Poika on jopa sapatin herra. – Luukas 6:5

[20:59, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Kummasta tulevaisuudesta tai nykyisyydestä loput?

[20:59, 17.9.2019] José Luis Javier
16Hän tuli Nasaretiin, jossa hän oli varttunut; Ja sapattipäivänä hän meni synagogaan tapansa mukaan ja nousi lukemaan. – Luukas 4:16

EI, ET LIITÄ SITÄ.

[21:00, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Isäni jatkoi työskentelyä kuten minä, Jeesus sanoi.

[PAINOS]  Jose Luis Javier
12Sillä kuinka paljon arvokkaampi on ihminen kuin lammas? Siksi,  On luvallista tehdä hyvää sapattina.  -MATTEUS 12:12

[21:00, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Andale, oliko se tapa? Mikä on mukautettua

[PAINOS]  Jose Luis Javier
Jeesuksen tapa – sopimaton, meidän esimerkkimme seurattava

6Joka sanoo pysyvänsä hänessä,  Sinun täytyy kävellä kuten hän käveli.  – 1. Joh. 2:6

[21:00, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Ha ha ha

[21:00, 17.9.2019] José Luis Javier
10Olin Hengessä  Herran päivänä,  ja kuulin takaani kovan äänen kuin trumpetin,
11joka sanoi: Minä olen Alfa ja Omega, ensimmäinen ja viimeinen. Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä se seitsemälle Aasian seurakunnalle: Efesokseen, Smyrnaan, Pergamoniin, Tyatiraan, Sardekseen, Filadelfiaan ja Laodikeaan. —APOKALYPSI 22″10-11

[21:00, 17.9.2019] José Luis Javier
JA LAKI EI OLE, Mmmmm…

[21:01, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
yksin tapat itsesi

Hän puhuu tuomiopäivästä, jonka Juan näki käsitteissä, ei sapatista haha

[PAINOS]  Jose Luis Javier
Hän sai näyn Herran päivänä, voimaton, Herran päivänä. Eli ennen kuin Johannes sai näyn, hän oli jo Patmoksella Herran päivänä.

10Olin Hengessä  Herran päivänä,  ja kuulin takaani kovan äänen kuin trumpetin,
11joka sanoi: Minä olen Alfa ja Omega, ensimmäinen ja viimeinen. Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä se seitsemälle Aasian seurakunnalle: Efesokseen, Smyrnaan, Pergamoniin, Tyatiraan, Sardekseen, Filadelfiaan ja Laodikeaan. —APOKALYPSI 22″10-11

8Mutta jos joku muukalainen asuu luonasi ja haluaa viettää pääsiäistä Herralle, niin ympärileikattakoon jokainen miespuolinen, niin hän juhlii sitä ja on niinkuin joku sinun kansastasi. mutta kukaan ympärileikkaamaton ei saa syödä siitä. — 2. Mooseksen kirja 12:48

Ei, et lyö häntä.

Apoc. 22:15 Selitä minulle, vai tarvitsetko minun auttavan sinua.

[21:02, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Mies, et voi voittaa itseäsi

[PAINOS]  Jose Luis Javier
Ei, se ei ole minun kanssani, ettet voi, Se on vastoin totuutta, että sitä ei voida tehdä.

[21:02, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Vastaa minulle, tuoko laki meidät lähemmäksi Kristusta vai erottaako meidät?

[PAINOS]  Jose Luis Javier
Jos luulet, että sinulla on helmi kädessäsi, vastaan hetken kuluttua kysymykseesi. Se ei käy sinulle hyvin, vakuutan sinulle.

20Rukoile siis, ettei lentosi tapahtuisi talvella tai sapattina; -MATTEUS 24:20*

JA S:tä EI OLETOBADO, eikö niin?

Olet katolinen, 100%.

[21:03, 17.9.2019] Alex (evankelinen)
Kun se sana täyttyi. Näet vain kysymyksiä, mutta et vastaa kysymykseeni, lähentääkö laki meidät Kristukseen vai erottaako se meidät?

[21:04, 17.9.2019] José Luis Javier
27Sillä kuin salama, joka lähtee idästä ja leimahtaa länteen,  niin on myös Ihmisen Pojan tulemus.  -MATHEW 24″27

Siinä se on, se täyttyy Kristuksen tulemuksessa. Kerro minulle, Onko Jeesus jo palannut?

TOINEN OSAN LOPPU

LAKIKESKUSTELUTUTKIMUS OSA [1]LAKI ja LAKI, Evankelisen sopimattomuuden kohtaaminen, osa 1 [TUTKIMUS, CristoVerdad] [2] [3]LAKI ja LAKI, Evankelisen kyvyttömyyden kohtaaminen, osa 3 [TUTKIMUS, CristoVerdad]

-JOSÉ LUIS JAVIER

———————————-
Liity CristoVerdadiin. Tilaa uusi kanavamme Vimeo Tilaa Vimeo-kanavamme. Jaa tämä kutsu ja ole osa ryhmäämme WhatsApp Tilaa WhatsApp-ryhmämme. Kun tilaat, älä unohda jättää meille nimesi. Rivoudet kielletty. Jaa ja ole osa siunausta.
———————————-

Ja saat tietää totuuden...
– Kristuksen totuus https://www.cristoverdad.com

HUOMAA: Numerot sinisissä suluissa [ ] linkki lisämateriaaliin.
Valokuvat – jos niitä on, laajenna myös sisältöä: videoita, uutisia, linkkejä jne.

LÄHTEET JA LINKIT

LISÄMATERIAALIA

Jos jokin näistä linkeistä ei toimi tai on virheellinen, ilmoita siitä meille, jotta voimme korjata ne. Jos haluat kirjoittaa meille, kirjoita se alla olevalla lomakkeella; Kommenttisi julkaistaan. Jos haluat kirjoittaa meille yksityisesti, kirjoita se tieto-osion kautta ja valitse yhteystieto. Kiitos paljon!

Jumala siunatkoon sinua!

5 1 äänestys
Artikkelin luokitus
0
Haluaisimme tietää mielipiteesi, ole hyvä ja kommentoix
fiFI