3Og lad ikke den fremmedes søn, der er tæt på Jehova, tale og sige: Jehova vil fuldstændigt adskille mig fra sit folk. Lad heller ikke eunuken sige: Se, jeg er et tørt træ. — ESAJAS 56:3

LOVDEBATUNDERSØGELSE DEL 1] [2]THE LAW and THE LAW, Facing Evangelical Ineptitude, Del 2 [STUDY, CristoVerdad] [3]THE LAW and THE LAW, Facing Evangelical Ineptitude, del 3 [STUDY, CristoVerdad]

Følgende undersøgelse er baseret på en debat, jeg havde i en WhatsApp-gruppe kaldet WhatsApp Biblical Debates. Samtalen er intakt, bortset fra rettelse af stavefejl (når betydningen af det sagte går tabt) og nogle tilføjelser – noteret som redigering, som jeg tilføjede, da samtalen blev konverteret til denne undersøgelse.

[17:43, 17/9/2019] José Luis Javier
Åbent spørgsmål til "lærere", studerende, lærlinge, nysgerrige og vidende:

For hvem blev loven givet, og i særdeleshed sabbatten?

Hvilke mennesker (eller folk) kaldte Gud udelukkende til at overholde sin lov? Og er den lov gældende, og hvorfor?

[17:50, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Israelitterne

[17:51, 17/9/2019] José Luis Javier
Giv mig et bibelsk grundlag. Vi skal altid bibelsk dokumentere, hvad vi afslører, uanset hvor enkelt det måtte være for ikke at give anledning til djævelen.

Exo. 31:16, 17: "Israels børn skal holde sabbatten for at gennemføre sabbatten i deres generationer. Det er en pagt på ubestemt tid [“perpetual pagt”, VV (1977)].

[18:09, 17/9/2019] José Luis Javier
OK godt. Jeg har et spørgsmål...

Eftersom loven i de ti bud "kun blev givet for israelitterne", betyder det, at "ær din FAR og din MOR" (5.) ikke gælder for os?

Dette bud (5.) bærer princippet om ægteskab mellem mand og kvinde. Så hvis dette kun var for israelitterne, Hvorfor ødelagde Gud Sodoma og Gomorra? Hvorfor dræbte Elias de 850 profeter fra Ba'al og Ashera, hvis "Du vil ikke have andre guder" (1.) blev ikke givet for dem?

Kan Gud straffe mig for noget, han ikke forbyder mig at gøre?

[18:11, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Loven blev givet til nationen Israel, lægger du mærke til, at de holder den den dag i dag?

[18:11, 17/9/2019] José Luis Javier
Jeg spørger dem ikke, [jeg spørger dig]. Men hvad angår Gud, kan Gud straffe mig for noget, som han ikke forbyder mig at gøre?

Bror, er du jøde?

[18:12, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Sådan epixpilerer du godt

Ingen, Jeg er mexicansk

[18:14, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Så du giver mig forståelse for, at loven allerede var gældende siden Adam?

[18:14, 17/9/2019] José Luis Javier
Nå, du fortalte mig, at Gud kun gav loven til israelitterne. Og der er et bud, der siger "du må ikke slå ihjel." Og da jeg ikke er født i Israel, gætter jeg på, at det ikke var noget for mig, og jeg kan gå ud og dræbe folk, ja – jeg fik trods alt ikke loven, der forbyder drab [eller stjæle, utroskab, løgn , begære, osv.. osv., osv.].

Oplyser du det?

[18:15, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
 En uvidenhed om loven lærte os, hvad synd er, ikke sandt 

[UDGAVE] Jose Luis Javier
Bemærk, at Alex i virkeligheden giver os det sande formål med loven. Nå, faktisk viser loven os Guds karakter (NUM. 15:37-41, 1 PET. 1:16), hvilket indirekte er det samme, eftersom Gud er den, der definerer, hvad der er godt og hvad der er dårligt, og loven er redskabet, hvorigennem han lader os se det. Og hvis loven lærer os, hvad der er rigtigt, Behøver vi ikke længere loven, for at vi skal vide, hvordan vi gør det rigtige og afviser synd... altså adlyde Guds vilje?

[18:16, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Jeg spørger, ser du dette skilt?????

[18:16, 17/9/2019] José Luis Javier
Men du sagde, at det kun var for israelitterne.

Og hvad er synd?

[18:16, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Jeg stillede dig spørgsmålet, om du tror, at loven allerede var givet til Adam?
[Synd] Overtrædelse af loven åbenlyst
Så jeg stiller dig et spørgsmål Er utroskab en synd?

[18:17, 17/9/2019] José Luis Javier
nej det tror jeg ikke. Nå, det er ikke min overbevisning, der definerer sandheden. Jeg tror det ikke, Gud siger det, og jeg tror på Gud.
Selvfølgelig [utroskab er en synd].

[18:18, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Korrekt så var loven der allerede fra Adam

[18:18, 17/9/2019] José Luis Javier
Paulus sagde det, at "hvor der ikke er nogen lov, tilregnes ingen synd." (Rom. 5:13)

[18:18, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Okay fantastisk

[18:18, 17/9/2019] José Luis Javier
Så hvis der ikke er nogen [lov], kan der heller ikke være nogen synd.

[18:18, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Selvfølgelig korrekt.
"Så bekræfter du, at loven allerede var på plads siden Adam," svarede jeg?

[18:19, 17/9/2019] José Luis Javier
Adam brød loven. Bibelen siger det.

[18:20, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Okay, voldtog Abra hende også?

Troens fader

[18:20, 17/9/2019] José Luis Javier
Abraham beholdt det. (GEN. 26:5)

[18:21, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Men åben tube 2 kvinder

[18:21, 17/9/2019] José Luis Javier
[7] Men de, ligesom Adam krydsede de pagten;  der overtrådte de imod mig. — HOSEA 6:7

[18:21, 17/9/2019] José Luis Javier
Ja, [Abraham havde to hustruer].

[18:21, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Det vil sige, at et af de ti bud begik utroskab.

Så hvorfor blev han ikke dømt?

[18:22, 17/9/2019] José Luis Javier
Ved du, hvad omvendelse er?

[UDGAVE] Jose Luis Javier
Og hvem fortalte dig, at Abraham ikke betalte for sine fejl... Har du nogensinde hørt om Israel-Palæstina-konflikten? Hvad skete der mellem Sarah, Hagar og Imsael?

[18:22, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Så det kan ses, at det ikke var en eksplicit lov før 1513 år senere, ikke sandt?

Fortrød Abram det?

[18:23, 17/9/2019] José Luis Javier
Jeg forstår det ikke. Uddybe.

Hvorfor er Abraham troens fader?

[18:24, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Nå, Jehova eller Jahve gav loven til et folk kaldet Israel, lovene, de ti bud.
Ja, men hvor står der i Bibelen, at han omvendte sig?
Han havde intet at fortryde

[18:25, 17/9/2019] José Luis Javier
Hvor står der, at han ikke omvendte sig? Bibelen siger, at han holdt loven, og hvis han holdt den, er det derfor, han holdt den, ikke?

[UDGAVE] Jose Luis Javier
Gud sagde, at en mand kun skulle have én kone (GEN. 2:24). Men synden fordrejede Guds oprindelige plan. Der er ikke en eneste bibelsk historie, hvor en mand, der tjente Gud, og som havde flere kvinder på samme tid, ikke havde problemer. Abraham gav efter for sin kones anmodning (GEN. 24:12). Men Abraham, Jakob, David, Salomo – og andre – stod over for konsekvenserne af denne handling. Vi kan ikke se, at dette var tilfældet med ISAAC, som kun havde én kone. Nogle gange udfører Gud en disciplin direkte selv, og ved andre lejligheder lader han mennesket påtage sig konsekvensen af dets handlinger (David). Det ser vi gennem hele Bibelen..

Bad Israel Samuel om en konge? Lader Gud Israel bede om en konge? Tillod Gud det? Godkendte Gud det? Straffede Gud direkte Israel for at afvise ham som konge, eller lod Gud Israel betale dyrt med deres egne handlinger? Betalte Israel dyrt for at bede om en konge?

Imidlertid, Overholdt Abraham loven?

17Og HERREN sagde: Skal jeg skjule for Abraham, hvad jeg vil gøre?
18Vil Abraham være et stort og stærkt folk, og vil alle jordens folk blive velsignet i ham?
19Fordi jeg kender ham, ved jeg, at han vil befale sine børn og sin husstand efter sig, lad dem holde Herrens vej, idet han gør ret og ret, for at Herren kan bringe over Abraham, hvad han har talt om ham. — 1. Mosebog 18:17-19 (Se GEN. 26:5, PSA. 119:1)

[18:25, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Så hvorfor, siden de ti bud, når de er givet på Sinaj Bjerg, begynder synden for utroskab at blive straffet hårdt?

Hvilken lov læste de ti bud?

[18:26, 17/9/2019] José Luis Javier
Hvornår blev loven først vedtaget?

[18:26, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Forresten, jeg myrdede også [Abraham]. [Loven blev givet] På Sinaj Bjerg de Ti Bud

[18:27, 17/9/2019] José Luis Javier
Lad os gå lidt langsomt Jeg er nødt til at rette en alvorlig fejl. Loven blev givet for menneskeheden, ikke kun for israelitterne. Bibelen er for klar omkring dette.

[18:27, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Sagde du ikke, at lovvogteren spurgte dig om de ti bud?

[UDGAVE] Jose Luis Javier
Vi kan ikke sige, at Abraham begik utroskab, Bibelen kalder det ikke som sådan. Men Guds anbefaling var "Én kvinde." Og alle, der ikke fulgte den anbefaling, betalte konsekvenserne.

[18:27, 17/9/2019] José Luis Javier
Falsk. Læs 2. Mosebog 16:4-5 og 2. Mosebog 15. Det er før Sinai.  [Der taler de om sabbatten – og jeg læste den generelt, selv før 2. Mosebog 20]. 

[18:28, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Ikke fordi loven var et kendetegn mellem Gud og Israel, medmindre nogen ønskede at være en del af folket, skulle de omskæres.

[18:28, 17/9/2019] José Luis Javier
[De] 10 bud, det er hvad du taler om. Ok, lad os se -

Lad mig vise dig…

[18:29, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Så hvis Abram overtrådte disse bud, hvorfor blev han så ikke fordømt?

Hvis, ifølge dig, de ti bud allerede eksisterede?

[UDGAVE] Jose Luis Javier
5Fordi Abraham hørte min stemme,  og holdt  min forskrift,  mine bud, mine love og love.  — 1. Mosebog 26:5

[18:30, 17/9/2019] José Luis Javier
Om et øjeblik vender vi tilbage til det punkt... Du er gået videre, og jeg er nødt til at rette den alvorlige fejl, du laver.

[18:30, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Så ser vi, at Abran ikke blev dømt for mord og ved at forfalske, var han en retfærdig mand.

[UDGAVE] Jose Luis Javier
Vi vil gerne vide, hvem Abraham myrdede.

[18:31, 17/9/2019] José Luis Javier
Jeg har allerede fortalt dig, du sagde, at loven kun var for Israel. Det er forkert. Lad os gå hver for sig, for det var det første, jeg spurgte ham om.

[18:32, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Selvfølgelig de ti bud og de andre love som ikke længere er for kristne

[UDGAVE] Jose Luis Javier

Her er der en større modsætning fra din side, da du i samme debat siger, at "kristne ikke holdt sabbatten", og at Jesus ikke prædikede om den og hele loven. Men her siger du, at DE IKKE LÆNGER ER FOR KRISTNE... det vil sige, de plejede at være det; Det vil sige, at de kristne (disciplene og tilhængerne af Jesu tid) holdt loven. Her er referencen, som vi fandt i anden del af denne debat:

ALEX MODSIGTER SIG SELV

[20:23, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
"JESUS FORKÆKKEDE IKKE SABBATTEN ELLER DE TI BUD"

[20:52, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
"Selvfølgelig hvorfor kristne ikke holdt sabbatten"

[18:32, 17/9/2019] José Luis Javier
Fastholder du stadig, at … var loven i De Ti Bud kun for jøderne?

[18:34, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Exodus :31:16:17 der er svaret. Siger Israels børn. Det siger ikke mexicanerne

[18:34, 17/9/2019] José Luis Javier
Har du nogensinde læst teksten, der siger "ransag skrifterne"? De er Jesu ord.

[18:35, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Hvis jeg giver dig Bibelen

[18:35, 17/9/2019] José Luis Javier
Også mig

[18:35, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Derfor kalder jeg jer Israels børn.

[18:35, 17/9/2019] José Luis Javier
Men du giver mig en halvbagt bibel, bror, [og derudover forvrænger den].

Ok, tillad mig...

[18:36, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Er du israelit, og hvis ja, hvilken stamme er du fra? Vent ikke, jeg har noget andet forberedt til dig.

[18:37, 17/9/2019] José Luis Javier
Tillad mig venligst...

[18:37, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Ok jeg venter forude

[18:37, 17/9/2019] José Luis Javier
Bare rolig, jeg skal ingen steder...

[18:37, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
jeg venter

[18:38, 17/9/2019] José Luis Javier
Ok, lad os navigere i Bibelen... Genesis til Åbenbaringen...

[18:38, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Men du må ikke kopiere og indsætte. Hvad du ved eller har studeret. Stop med at søge på Google

[18:39, 17/9/2019] José Luis Javier
Forbyder du mig at bruge Bibelen?

[18:40, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Du skal ikke bare kopiere fra Adventist-hjemmesiden.

[UDGAVE] Jose Luis Javier
Hvor får denne person fra, at jeg får information fra adventisternes hjemmeside? Har det ikke været BIBELEN, som jeg har vist dig? Er du adventist eller er du besat af adventister? Jeg advarer dig om, at adventister er de samme – selvom det kan være svært at tro, eller mere uvidende end dig.

[18:40, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Jeg skriver til dig, hvad jeg ved om det.

[18:40, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Jeg kan tage fejl, jeg er et menneske, og jeg laver fejl.

[18:40, 17/9/2019] José Luis Javier
1Så blev himlen og jorden fuldendt og hele deres hær.
2Og Gud endte på den syvende dag det arbejde han udførte; og han hvilede på den syvende Dag fra alt det arbejde, han udførte.
3Og Gud velsignede den syvende dag og helligede den, fordi han hvilede på den alt det arbejde, han havde udført i skabelsen. —GEN. 3:1-3

Hvor finder vi ellers den tekst?

[18:41, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Hvem hviler der er Adam. Åh gud

[18:41, 17/9/2019] José Luis Javier
2 Mosebog 20:8-11

8Husk sabbatsdagen for at holde den hellig.
9Seks dage skal du arbejde, og du skal gøre alt dit arbejde;
10men på den syvende dag Det er hvile for HERREN din Gud; Gør ikke noget arbejde i det, hverken du eller din søn eller din datter eller din træl eller din trælkvinde eller dit vilddyr eller din fremmede, som er inden for dine porte.
11For om seks dage Jehova skabte himlen og jorden, havet, og alt, hvad der er i dem, og hvilede på den syvende Dag; Derfor velsignede Jehova sabbatsdagen og helligede den. — 2 Mosebog 20:8-11

Læs BEGGE tekster og sammenlign.

[18:41, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Selvfølgelig til Israel. Hvis du viser mig, hvor Bibelen siger, at Adam og Eva holdt den syvende dag.

[18:42, 17/9/2019] José Luis Javier
2 Mosebog 20:10

10men den syvende dag er en hvile for Herren din Gud; Gør ikke noget arbejde i det, hverken du eller din søn eller din datter eller din tjener eller din tjenestepige eller dit dyr,  heller ikke din udlænding det er inden for dine døre. — 2 Mosebog 20:10

[18:42, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Jeg tror, det siges, at Gud hviler fra sine kreative timer

GÉNESIS 2:1-3 vs. ÉXODO 20:8-11[18:42, 17/9/2019] José Luis Javier
Vis mig, hvor der står, at Adam (og Eva) ikke holdt det!

[18:43, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Og fortæl mig, skabte Gud det i lørdags?

[18:43, 17/9/2019] José Luis Javier
Første Mosebog 2:1-3.

[UDGAVE] Jose Luis Javier
Vis mig, hvor der står, at Adam og Eva ikke opbevarede det.

[18:43, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Simpelt hvorfor han ikke gjorde det, hans forbrydelse var at spise af træet, ikke at holde sabbatten.

[18:43, 17/9/2019] José Luis Javier
Indstiftet til mennesket for menneskets skyld. Det siger ikke til israelitten.

[18:44, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Svar mig resten

[18:44, 17/9/2019] José Luis Javier
Hvad sagde Gud, der ville ske med Adam, hvis han spiste af træet?

[18:44, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Jeg ville dø

[18:44, 17/9/2019] José Luis Javier
Adam holdt ikke den første sabbat, [for sabbatten blev ikke indstiftet før efter at Gud hvilede i skabelsen.] (GEN. 2:1-3).

[18:45, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Sagde han ikke, at hvis du ikke holder sabbatten, vil du dø

[18:45, 17/9/2019] José Luis Javier
Og hvad bringer døden?

[UDGAVE] Jose Luis Javier
Loven er en helhed, der ikke kan adskilles, Sanitago 2:10

[18:45, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Du kan se, hvordan du vil undervise i en fejlslutning

[18:45, 17/9/2019] José Luis Javier
Hvilket bringer døden? [Er sabbatten ikke en del af loven om de ti bud?]

[18:45, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Syndens løn er døden

[18:45, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
???

[18:45, 17/9/2019] José Luis Javier
Og hvad er synd? 1 John 3:4 for at hjælpe dig.

[18:46, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Forvirring af loven, men hvilken lov?

[18:46, 17/9/2019] José Luis Javier
ja, hvilken lov?

[18:46, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
De ti bud.

[18:46, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
?

[18:47, 17/9/2019] José Luis Javier
Så hvis Adam og Eva syndede, er det fordi de overtrådte loven i de ti bud [og sabbatten er en del af den lov].

 Hvad er lovens første bud? 

[18:47, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Er du sikker på, at jeg nu forstår, at loven om de ti bud er gyldig den dag i dag for kristne?

[18:47, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Elsk Gud af hele dit hjerte

[UDGAVE] Jose Luis Javier
Og hvad er kærlighed? — ROM.13:10

[18:48, 17/9/2019] José Luis Javier
Jeg slår hanen ihjel i sagen, med en enkelt tekst... Jeg ville tage dig med, men du er meget utålmodig. Vil du påtvinge dine overbevisninger, eller vil du have lyset til at skinne, uanset hvem der har ret eller forkert?

[18:48, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Ja, men der var ingen lov som sådan, det var ikke nødvendigt, de var fuldkomne mennesker uden synd.

[UDGAVE] Jose Luis Javier
Loven var for dem at forblive på den måde, fuldkomne og syndfrie. Du har allerede sagt det, "Synd er overtrædelse af loven." (1 JOHANNES 3:4)

[18:49, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Var befalingen givet til Adam en del af de ti bud?

[UDGAVE] Jose Luis Javier
Min ven, du er grim. Lovens første bud siger "Du kan ikke have andre guder foran mig", og den fjerde fortæller os, at Gud er vores skaber. Ved at være ulydige mod Gud og spise af træet, som Gud sagde, de ikke skulle spise, vil Adam og Eva automatisk: til) Jeg tjener en gud – Satan, og b) Det er klart, at de vanærede deres skaber, og c) De vanærede HANS FAR og overtrådte dermed direkte lovens første, fjerde og femte bud. Og selv før hun spiste træets frugt, havde Eva allerede begæret det (GEN 3:5-6), endnu en overtrædelse af loven. Jeg kunne blive ved, men med en pervers og uduelig som dig er det ikke besværet værd. “"Søg i skrifterne", siger herren.

[18:50, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Du kan spise af hvert træ i haven, indtil du er mæt, men af træet til kundskab om godt og ondt skal du ikke spise af det, for hvis du spiser, dør du.

[18:51, 17/9/2019] José Luis Javier
Min bror, du mangler dømmekraft. Hvis Adam skulle dø ved at spise frugten, og døden kun opnås ved at overtræde loven,  Hvad taler teksten så om? 

[18:51, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Fortæl mig hvilket bud af de ti var det?

[UDGAVE] Jose Luis Javier
Adam og Eva voldtog hver af de ti bud. Til gavn for dem, der hader mørke, er her en undersøgelse, der viser det i detaljer. [1]"Loven, jøderne og dig [STUDIE, CristoVerdad]

Man forbinder simpelthen ikke de mest basale og væsentlige ting ved at skrive. Du har intet – ABSOLUT INTET, af indsigt. Jeg anbefaler, at du holder op med at spise svinekød, og at du slukker for fjernsynet og begynder at studere Bibelen, for det er klart, at svinekødet og alt det affald, du spiser i din krop og dit sind, allerede har spist din hjerne. Jeg anbefaler følgende emne...du har virkelig brug for det.

[18:51, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Ulydighed, men ikke af de ti bud. Men en direkte, der kom fra skaberen intet mere.

[UDGAVE] Jose Luis Javier
Jeg vil give dig et eksempel på, hvad vi præsenterede i undersøgelsen, som vi allerede nævnte ovenfor. Alex siger, at et højere bud fra skaberen blev overtrådt. Først og fremmest spørger vi: Præsenterer Bibelen "endnu et" bud, der er over dens hellige lov?

Nu siger det første bud i Guds lov følgende:

3Du kan ikke have andre guder foran mig. — 1. Mosebog 20:3

Vi spørger, om Adam og Eva overtrådte dette bud ved at adlyde Djævelen i stedet for Gud? "Åd de eller spiste de ikke af det træ, som Gud sagde "du må ikke spise"? Underkastede de sig en fremmed gud [Satan] eller den sande Gud?

[18:52, 17/9/2019] José Luis Javier
VI ØDELEGGER FEJLEN DIREKTE

[18:52, 17/9/2019] José Luis Javier
Forklar mig den tekst nu. Sig til, hvis du vil have en til.

[18:54, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Hahaha han taler om lovens pagt den mosaiske lov Med det fortalte jeg dig, at de, der ønskede at være en del af Guds folk på det tidspunkt, måtte gøre det

[18:54, 17/9/2019] Teddy (Agustín)
Og hvorfor skulle de ikke spise af det træ til kundskab om godt og ondt? Fordi de ville være som guder. [GEN. 3:5]]

[18:54, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Den pagt blev ugyldiggjort. Det var et direkte mandat fra skaberen, det siger historien.

[UDGAVE] Jose Luis Javier
Ja, min kære Alex, Israel overtrådte pagten og gjorde den ugyldig. Gjorde Gud den ugyldig? Når du bryder en pagt, bliver du så belønnet eller tugtet? Når dine børn validerer dine ordrer, giver du dem så gaver som belønning?

Imidlertid, Hvordan reagerede Gud på denne ugyldiggørelse?

8For at irettesætte dem siger han: Se, dagene kommer, siger Herren,  Og jeg vil slutte en ny pagt med Israels hus og med Judas hus. ;
9Ikke som den pagt, jeg sluttede med deres fædre på den dag, jeg tog dem ved hånden for at føre dem ud af Egyptens land. Fordi de INGEN De forblev i min pagt,  Og jeg foragtede dem,  siger Herren.
10Hvorved,  dette er pagten som jeg vil befale Israels hus efter de dage, siger Herren:  Jeg vil give mine love i deres sjæl, og på deres hjerter vil jeg skrive dem;  Og jeg vil være deres Gud, og de skal være mit folk.
11Og ingen skal lære sin næste og heller ingen sin bror og sige: Kend Herren! Fordi alle kender mig, Fra den yngste af dem til den ældste. — HEBRÆERNE 8:8-11
(Se JERERMIAS. 31:31-35)

Udygtighed er en dødssynd (HOSEA 4:6); hold dig væk fra hende.

[18:55, 17/9/2019] José Luis Javier
14 Og ikke kun med dig  Jeg laver denne pagt og denne ed,
15men med dem, der står her hos os i dag for Herren vor Gud,  og med dem, der ikke er her hos os i dag.  — 5DEUTERONOMI 29:14-15

[18:55, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Vent på mig, jeg skal spise middag, så fortsætter vi, som du kan se, emnet er godt, jeg elsker at tale om jura.

[18:55, 17/9/2019] José Luis Javier
7Men de overtrådte, ligesom Adam, pagten; der overtrådte de imod mig. — HOSEA 6:7

Forklar mig venligst.

[18:56, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Jeg vil forklare dig om et øjeblik

[18:56, 17/9/2019] Teddy (Agustín)
De sidste vers i kapitel 3 i Første Mosebog tyder, hvorfor de var nødt til at skelne godt fra ondt

[UDGAVE] Jose Luis Javier
Sandelig, Teddy. Lad os se hvad du mener -

24 Så han drev manden ud, Og han anbragte keruber på østsiden af Edens have og et flammende sværd, der bevægede sig overalt,  at vogte livets træs vej.  — 1. Mosebog 3:24

Efter at Adam og Eva faldt, blev de smidt ud af Eden, og de mistede adgangen til livets træ. Dette er for at mennesket ikke skulle leve evigt, mens det fortsatte med at synde. (GEN 3:22). Derefter gav han mennesket forløsningsplanen (GEN. 3:21), ved at udgyde Kristi blod (APC. 13:8) og gav dermed adgang til nåde. Men Gud efterlod en helt bestemt tilstand, så mennesket igen kunne få adgang til livets træ, og derfor til evigheden:

14Salige er de, der holder hans bud, at have ret til livets træ og lad dem gå ind gennem portene ind i byen. — ÅBbaringen 22:14

Og brød Adam og Eva ikke loven i de ti bud? Her ser vi tydeligt, at den metode, som Gud brugte før og efter menneskets fald, er den samme: "hold min lov, så skal du leve" (ORDSPR. 7:2) (GEN 3:3)

[GENTAGET] [18:56, 17/9/2019] Teddy (Agustín)
De sidste vers i kapitel 3 i Første Mosebog tyder, hvorfor de var nødt til at skelne godt fra ondt

[18:56, 17/9/2019] José Luis Javier
Og hvad lærer godt og ondt dig?

7Hvad skal vi så sige? ER LOVEN EN SYND? På ingen måde.  Men jeg kendte ikke synd uden ved loven;  thi heller ikke jeg vilde kende Girighed, medmindre Loven siger: Du skal ikke begære. — ROMERNE 7:7

[18:58, 17/9/2019] José Luis Javier
Du hjælper mig, Teddy.

[18:58, 17/9/2019] Teddy (Agustín)
Nå, de sidste vers i kapitel 3 er tilblivelse, der står klart, at NU ER DE SOM EN AF OS, DER VED GODT OG ONDT, så bliver stien, der fører til livets træ med 2 keruber og et flammende sværd, hugget af, så de ville ikke fortsætte med at være udødelig.

At spise af livets træ

[UDGAVE] Jose Luis Javier
Okay, jeg har allerede udvidet det.

[18:59, 17/9/2019] José Luis Javier
Vidste Adam godt og ondt, før han syndede?

[18:59, 17/9/2019] Teddy (Agustín)
Fordi ikke tillod Gud, at Kain og Abel blev født til udødelighed?

[UDGAVE] Jose Luis Javier
Jeg lagde ikke mærke til dette spørgsmål under debatten, men jeg vil give dig svaret her, Teddy.

Hvor siger Bibelen, at Gud ikke tillod Kain og Abel at blive født før udødelighed? Under hvilket bibelsk princip konkluderer du, at Gud ikke tillod det [En handling] at Kain og Abel blev født før Adam og Eva syndede? Faktisk, Bibelen lærer præcis det modsatte.

28Og Gud velsignede dem, og Gud sagde til dem:  Vær frugtbar og talrig, og opfyld jorden,  og underlæg dig det og herske over havets fisk og luftens fugle og over alle de dyr, der færdes på jorden. — 1. Mosebog 1:28

Dette var den første ordre, som Gud gav mennesket efter at være blevet skabt. (GEN. 1:26-27), før manden faldt. Grunden til at Kain og Abel ikke kom før synden, var ikke fordi Gud forbød det, som du fejlagtigt præsenterer, men fordi Adam og Eva syndede for hurtigt. Faktisk syndede Adam og Eva i det allerførste år af deres skabelse. Jeg overlader det til dig som hjemmearbejde, selvom jeg allerede har præsenteret de bibelske tekster, der bekræfter dette!

[19:00, 17/9/2019] José Luis Javier
Hvordan får vi adgang til Livets Træ igen? [Det er allerede blevet forklaret] [Kain og Abel blev født efter udødelighed], fordi synden allerede var kommet ind. Vidste Kain, at drab er dårligt?

[19:01, 17/9/2019] [19:03, 17/9/2019] (Agustín)
Nej, for som et resultat af at spise den frugt, der var forbudt for dem, kom det grundlæggende til alle mennesker: Fri vilje, valgfrihed, at være bevidst om, hvad der er godt og hvad der ikke er. Ja, det gjorde han, for han vidste, hvad der skete med hans forældre i Edens have.

[19:02, 17/9/2019] José Luis Javier
Hvis de ikke vidste det, hvordan kunne de så forstå konsekvenserne af at spise fra kundskabens træ?

[19:02, 17/9/2019] Teddy (Agustín)
Og hvordan de blev bortvist

[19:02, 17/9/2019] José Luis Javier
Er der et bud, der siger "du må ikke slå ihjel"? Husk, du siger, at loven om de ti bud ikke eksisterede i Eden.

ADAM OG LOVEN
7Men de overtrådte, ligesom Adam, pagten; der overtrådte de imod mig. — HOSEA 6:7

[19:03, 17/9/2019] (Agustín)
De kendte ikke død eller sygdom eller alderdom, så da var de som upolerede væsener. De var som børn eller som væsener uden synd

[19:04, 17/9/2019] José Luis Javier
Men Gud sagde til ham "du skal helt sikkert dø." Han [Adam] Jeg måtte forstå det, Ingen?

Det er meget simpelt bror. Du drukner i et glas vand.

[19:04, 17/9/2019] Teddy (Agustín)
Dyrene døde ikke engang eller blev syge.

Faktisk, Teddy, hvor loven holdes, kan der ikke være nogen død. Overtrædelse af loven er det, der definerer synd (1 JOHANNES 3:4). OG "syndens løn"- det vil sige, at lønnen for at overtræde loven "er døden" (Rom. 6:23). Hvor svært er noget så enkelt at forstå?

[19:04, 17/9/2019] José Luis Javier
 Endnu en gang er det det, der fortæller os forskellen mellem. godt og ondt? 

Alt var perfekt... Fordi Guds lov er perfekt...

7 Herrens lov er fuldkommen,  som giver sjælen tilbage: Jehovas vidnesbyrd, trofaste, som gør den lille klog. — SALME 19:7

[19:05, 17/9/2019] Teddy (Agustín)
Du ville ikke vide, hvordan man adskiller dem, hvis de aldrig havde mødt hinanden. Og alt falder ind i en plan

[19:05, 17/9/2019] José Luis Javier
[Alt var perfekt] indtil mennesket syndede (loven brød).

[GENTAG] [19:05, 17/9/2019] Teddy (Agustín)
Du ville ikke vide, hvordan man adskiller dem, hvis de aldrig havde mødt hinanden. Og alt falder ind i en plan

[19:06, 17/9/2019] José Luis Javier
Så Gud er uretfærdig? Straffede Gud dem ikke for ulydighed?

[19:07, 17/9/2019] Teddy (Agustín)
Tror du, at hvis Gud virkelig havde ønsket tingene på denne måde, ville han ikke have ødelagt Satan med det samme? Eller ville han have lavet et andet par, hvis han virkelig ville det?

[19:07, 17/9/2019] José Luis Javier
Ved en to-årig, at drab er dårligt?

[19:07, 17/9/2019] Teddy (Agustín)
Som du sagde, han er et barn, ligesom Adam og Eva.

[19:07, 17/9/2019] José Luis Javier
Ønskede Gud, at Adam og Eva skulle synde? [Du sagde, at det hele var en del af en plan]

åhNå, så er Gud uretfærdig.

[19:08, 17/9/2019] Teddy (Agustín)
Det var en del af en plan, der var større end vores synspunkt.

[19:08, 17/9/2019] José Luis Javier
[Hvis Gud] straffede dem for at gøre noget, de ikke forstod. Det kaldes uretfærdighed

Du filosoferer allerede, og du ved det. Gud er hellig (1 PED 1:15-16), glem ikke: Også fair (ESD. 9:15,). Og Gud – min ven, han kommer ikke til at straffe nogen, der ikke er klar over, hvad de begår.

5Clement er Jehova og retfærdig; Ja, barmhjertig Det er vores gud. — SALME 116:5

[19:09, 17/9/2019] Teddy (Agustín)
Vi ved, at Kristus var forudbestemt at give sit liv som offer for hele menneskeheden, før verden blev skabt, hvordan er det muligt, hvis der ikke er nogen plan?

[19:09, 17/9/2019] Teddy (Agustín)
Svar mig på det

[19:10, 17/9/2019] José Luis Javier
Giv mig den bibelske tekst. For det første har jeg allerede demonstreret over for dig, at loven er for menneskeheden, og du har ikke kommenteret den.

[19:17, 17/9/2019] (Agustín)
1 Peter 1:19 og 20

[19:17, 17/9/2019] José Luis Javier
19men med Kristi dyrebare blod, som et lam uden plet og plet,
20 allerede bestemt før verdens grundlæggelse,  men manifesteret i de sidste tider for din skyld, — 1 PETER 1:19-20

Jeg havde den allerede til dig [den bibelske tekst]. Bror, hvor begyndte synden?

[19:18, 17/9/2019] Teddy (Agustín)
Han var allerede bestemt til at komme til jorden, som det er før verdens grundlæggelse, det kan også skrives eller oversættes forudbestemt. Nå, det er før jorden bliver til.

[19:19, 17/9/2019] José Luis Javier
Forudbestemt er noget andet... Men sig mig, hvor begyndte synden?

Det spørgsmål jeg stiller dig, Vidste Gud, at mennesket ville synde, eller forudbestemte Gud ham til at synde?

Google mig ikke, bror. Du har selv forbudt det.

[19:22, 17/9/2019] Teddy (Agustín)
SPØRGSMÅL OG SVAR MORMONKANALEN

Efteråret del 1 og 2

[19:23, 17/9/2019] Teddy (Agustín)
Her er en klar forklaring

[19:23, 17/9/2019] José Luis Javier
Bror, respekter venligst pladsen... Vi har en debat her lige nu.

[UDGAVE] Jose Luis Javier
Jeg havde ikke indset, at jeg talte med en anden og ikke Alex, der var gået til middag, da jeg ikke havde numrene i mine kontakter. Da jeg så lyden, indså jeg, at det var en anden person.

[19:23, 17/9/2019] José Luis Javier
Tak skal du have.

[19:23, 17/9/2019] Teddy (Agustín)
Dette er ikke en debat

[19:23, 17/9/2019] José Luis Javier
Udgiv derefter dit materiale.

[19:23, 17/9/2019] Teddy (Agustín)
Jeg videregiver oplysninger

[19:23, 17/9/2019] José Luis Javier
Ja, det er en debat. Du kan bestå det senere. Det er der ingen problemer med.

[19:24, 17/9/2019] Teddy (Agustín)
Ok Fortsæt

[19:24, 17/9/2019] José Luis Javier
Mange tak, høfligheden er værdsat.

[19:28, 17/9/2019] José Luis Javier
Forudbestemte Gud mennesket til at synde?

Jeg venter bare på, at bror Alex vender tilbage. At bede alt er godt med ham.

[19:53, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Nu er jeg tilbage

[19:53, 17/9/2019] José Luis Javier
49Den samme lov vil være for den indfødte og for den fremmede  at jeg vil bo iblandt jer. — 2 Mosebog 12:49

[19:53, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Hvor skal vi bo jeg ser mange beskeder

[19:53, 17/9/2019] José Luis Javier
Fremragende. Er alt okay med din bror?

Der er ikke mange [beskeder]. [Længere, jeg vidste ikke, at jeg havde talt med en anden i et stykke tid]

[19:54, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Selvfølgelig, gudskelov. Frem

[19:54, 17/9/2019] José Luis Javier
Okay, Er vi nu klar over, at loven var for al ydmyghed?

[19:54, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Ok, så siger du, at loven er for alle mennesker. OKAY.

[19:55, 17/9/2019] José Luis Javier
Nej, jeg siger det, Bibelen siger det.

[19:55, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Nej jeg er ikke enig i [at loven var for hele menneskeheden]

[UDGAVE] Jose Luis Javier
Guds ord siger -

27Han sagde også til dem: På lørdag ved årsag af mand Er gjort; Noel mand ved årsag af Lørdag. — MARKUS 2:27

Hvor står der i Bibelen, at sabbatten blev lavet for israelitternes skyld? "På grund af mennesket" er det bare det, "på grund af mennesket"- Menneskeheden. Og det første skabte menneske var Adam, som ikke var en israelit!

[19:55, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Hvor ?

[19:55, 17/9/2019] José Luis Javier
Er du ikke enig med Gud?

[19:55, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Bibelen siger, at Israel

[19:55, 17/9/2019] José Luis Javier

LOVEN OG UDVÆNINGEN
49 Den samme lov vil være for den naturlige, og til udlandet at jeg vil bo iblandt jer. — 2 Mosebog 12:49

[19:55, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Vis mig, hvor kana'anæerne og filistrene holdt sabbatten. Vis mig, hvis du siger, det er for alle

[19:56, 17/9/2019] José Luis Javier
Det er derfor, Gud ødelagde dem... For at overtræde loven.

[UDGAVE] Jose Luis Javier
Vis mig, hvornår djævelen har holdt Guds lov. Det vil sige, når djævelen har tjent Gud. Er det det bedste argument du har?

[19:56, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Din teori giver ikke mening.

[19:56, 17/9/2019] José Luis Javier
Jeg har ingen teori, Jeg har Bibelen!

[19:56, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Hvor siger Bibelen det?

[19:56, 17/9/2019] José Luis Javier

LOVEN OG UDVÆNINGEN
49 Den samme lov vil være for den naturlige, og til udlandet at jeg vil bo iblandt jer. — 2 Mosebog 12:49

[19:56, 17/9/2019] José Luis Javier
Forklar mig.

[19:56, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Så det var ikke obligatorisk at holde loven

[19:59, 17/9/2019] José Luis Javier

[19:59, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Ok, hvorfor ødelagde han så ikke egypterne?
De brød loven

[20:00, 17/9/2019] José Luis Javier
1Når Herren din Gud har ført dig ind i det land, hvor du vil komme ind for at indtage det,  og har kastet ud foran dig  til mange nationer,  til hetitterne, til girgasitterne, til amoriterne, til kana'anæerne, til perizzitterne, til hivitterne og til jebusitterne  syv nationer større og stærkere end dig, — 5. Mosebog 7:1

[20:00, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Og den dag i dag eksisterer den som en egyptisk nation

[20:00, 17/9/2019] José Luis Javier
Læs ApG 13:19

Læser du bibelbroderen?

[20:00, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Nej min ven, du tager fejl, du vil holde en lov, der ikke blev givet for dig, men for Israels stammer.
Ja [jeg læser Bibelen]

[20:01, 17/9/2019] José Luis Javier
Kender du ikke historien om udvandringen?

[20:01, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Fordi. Ave men Egypten eksisterer stadig den dag i dag, og kana'anæerne filistrene gør det ikke

[20:02, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Forklar hvorfor den ikke blev fuldstændig ødelagt?

[20:02, 17/9/2019] José Luis Javier
5Men jeg vil minde dig om, siden du engang vidste det, at Herren,  efter at have frelst Folket ved at føre dem ud af Ægypten, udryddede han dem, som ikke troede .

[20:02, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Ja, men ikke byen. Og kana'anæernes og filistrenes by, ikke?

[20:03, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Se, hvordan du tager tekst ud af kontekst

[UDGAVE] Jose Luis Javier
3 Og HERREN gav Folket Naade for Ægypternes Øjne . Moses blev også betragtet som en stor mand i Egyptens land, i Faraos tjeneres øjne og i folkets øjne.

[20:03, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Egypten eksisterer den dag i dag, du vil ikke nægte mig det.

[20:03, 17/9/2019] José Luis Javier
I Egypten var der mennesker, der frygtede Gud.

[20:04, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Så tydeligvis var de, der forlod udvandringen, enige. Men efter?

[20:04, 17/9/2019] José Luis Javier
Gud ødelægger kun de ugudelige. [Gud er retfærdig, glem det ikke]

[20:05, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Så godkendte han ægypternes deltagelseslov!
Barbar
jeg vidste det ikke

[UDGAVE] Jose Luis Javier
Du ved allerede

3 Og HERREN gav Folket Naade for Ægypternes Øjne . Moses blev også betragtet som en stor mand i Egyptens land, i Faraos tjeneres øjne og i folkets øjne.

[20:05, 17/9/2019] José Luis Javier
Hvor der er en trofast, er der barmhjertighed.

[20:05, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Nå, lad os fortsætte, vi kan se, at du ikke kunne svare.

[20:05, 17/9/2019] José Luis Javier
Forstår du det?

[20:05, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Nej nej. Du kunne ikke svare

[20:06, 17/9/2019] José Luis Javier
Nej, men jeg gav dig ikke, hvad du vil høre. Det er forskelligt.

[20:06, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Hvorfor ødelagde Gud ikke byen Egypten? Hvis de brød loven? De tilbad ikke den sande Gud, men hedninger

[UDGAVE] Jose Luis Javier
Er du uhøflig, handler du, eller betaler de dig for at være det? Men jeg er her for at hjælpe dig.

[20:07, 17/9/2019] José Luis Javier
21Og Herren skal kendes af Ægypten,  og de fra Ægypten skal kende Herren på den dag,  og de vil ofre og ofre; og de vil aflægge løfter til Herren, og de vil opfylde dem.
22Og HERREN vil slaa Ægypten; vil gøre ondt og helbrede,  og de vil vende sig til Herren,  og han vil være dem nådig og helbrede dem.
23På den tid skal der være en landevej fra Ægypten til Assyrien, og assyrere skal komme ind i Ægypten, og Ægyptere til Assyrien; og Ægypterne vil tjene Herren sammen med Assyrerne.
24På det tidspunkt, Israel bliver tredje med Egypten og med Assyrien; Det vil være en velsignelse midt på jorden;
25Thi Hærskarers Herre vil velsigne dem og sige:  Velsignet er mit folk Egypten,  og Assyrien er mine Hænders Værk, og Israel er min Arv. —ESAJS 19:21-22

[20:07, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Lad os nu se, om loven er for kristne, okay?

[UDGAVE] Jose Luis Javier
Og hvor mange gange skal jeg vise ham denne uduelige person, før hans hjerne optrævler?

[20:07, 17/9/2019] José Luis Javier
Ønsker Gud at ødelægge mennesket, eller at mennesket skal omvende sig?

[20:08, 17/9/2019] Alex (evangelisk)
Ja, selvfølgelig, som du sagde, nogle, ikke alle, men i fortiden?

[20:08, 17/9/2019] José Luis Javier

LOVEN OG UDVÆNINGEN
49Den samme lov vil være for den naturlige, og til udlandet at jeg vil bo iblandt jer.

7 Men de overtrådte, ligesom Adam, pagten; der overtrådte de imod mig. — HOSEA 6:7

14 Og ikke kun med dig indgår jeg denne pagt og denne ed,
15men med dem, der er hervær tilstede hos os i dag for Jehova vor Gud,  og med dem, der ikke er her hos os i dag.  — 5DEUTERONOMI 29:14-15

SLUT PÅ FØRSTE DEL

LOVDEBATUNDERSØGELSE DEL 1] [2]THE LAW and THE LAW, Facing Evangelical Ineptitude, Del 2 [STUDY, CristoVerdad] [3]THE LAW and THE LAW, Facing Evangelical Ineptitude, del 3 [STUDY, CristoVerdad]

—JOSÉ LUIS JAVIER

———————————-
Deltag i CristoVerdad. Abonner på vores nye kanal Vimeo Abonner på vores Vimeo-kanal. Del denne invitation, og bliv en del af vores gruppe af WhatsApp Abonner på vores WhatsApp-gruppe. Når du abonnerer, så glem ikke at efterlade os dit navn. Uanstændigheder forbudt. Del og vær en del af velsignelsen.
———————————-

Og du vil kende sandheden...
-Kristus Sandhed https://www.cristoverdad.com

BEMÆRK: Tal i blå parentes [ ] link til supplerende materiale.
Billeder – hvis nogen, udvid også indholdet: videoer, nyheder, links osv.

KILDER OG LINKS

EKSTRA MATERIALE

Hvis nogle af disse links ikke virker eller er forkerte, så lad os det vide, så vi kan rette dem. Hvis du gerne vil skrive til os, bedes du gøre det ved at bruge formularen nedenfor; Din kommentar vil blive offentliggjort. Hvis du vil skrive til os privat, så gør det gennem informationssektionen, og vælg kontakt. Mange tak!

Gud velsigne dig!

5 1 stemme
Artikelvurdering
0
Vi vil gerne vide, hvad du synes, kommenter gernex
()
x
da_DKDA